fredag 20. juli 2012

Seattle Dag 2 - EMP Museum & Microsoft!


Seattle dag 2!

I dag startet vi dagen på EMP Museum, noe som ikke bare jeg men spesielt musikk pro gutta Vidar og Jack gledet seg til^^ Det er et museum dedikert til historien og utforskning av både populær musikk og science fiction lokalisert i Seattle, Washington.


Frank Gehry-designet museum bygningen, den ligger på universitetsområdet til Seattle Center, ved siden av Space Needle og Seattle Center Monorail som går gjennom bygningen.EMP-museet ble grunnlagt av Microsoft co-grunnlegger Paul Allen, og åpnet sine dører i 2000. EMP slet økonomisk i sine tidlige år, som et resultat, Allen etablerte Science Fiction Museum and Hall of Fame (SFM), som åpnet i 2004 i sør fløyen av EMP bygningen.


Først dro vi på 
Nirvana: Taking Punk to the Masses utstillingen,

 det er den mest omfattende utstilling av memorabilia som feirer musikken og historien til Seattle grunge bandet Nirvana. Dette bandet hadde jeg mye å gjøre med i min ungdomstid^^ Jeg brukte å komme hjem etter en laaaaaaaaaaang dag på ungdomskoen, lirke av meg converse skoene mine i en haug sammen med skolesekken og bøkene mine, slenge meg på senga, hive på Nirvana, gjerne sangen In Bloom, og bare ligge å stirre opp i taket og prøve å ikke tenke FOR mye^^ Musikken hjalp en slitsomt fjortis gjennom en bedriten skolehverdag. Så jeg føler meg veldig heldig som fikk se denne utstilligen^^ den var knall!














Kurt Cobain sin cardigan <3 ååh^^


Så etter en tur gjennom ungdomskolens memory lane så gikk vi på:
Jimi Henderix: An Evolution of Sound utstillingen^^




På denne utstillingen kunne man se hvordan Hendrix uutslettelig berørt populær musikk med sine unike talenter og nyskapende lyd. Han var en ganske så stilig dude^^ u go bro!

Neste utstlling vi gikk på var:
The Rolling Stones 1972, Photographs by Jim Marshall




Dette var en utstilling med The Stones legendariske 1972 turné, mange bilder og stiler som gjør meg litt glad for at jeg ikke var født det tiåret..... men musikken er awesome^^

Neste utstilling:
AC/DC: Austalia’s Family Jeweles











AC/DC utstillingen hadde sykt mye arti å se på, mest spennende var en video som gikk på rundgang som viste de helt ville konsertene deres^^ awesome..


Vidar passet inn som hånd i hanske på dette museumet, og gutta ruslet inn på Sound Lab hvor man kunne leke seg litt med intrumenter, Vidar fant fort trommene sine ^^ Tror de likte seg veldig godt^^ Jeg eier ikke en eneste musikalsk celle i kroppen, jeg vet derimot hva som høres bra ut eller ikke - men å produsere selv kan jeg ingenting med x) der utfyller jeg og Vidar hverandre <3

Så en ting vi alle gledes oss veldig til: 
Avatar: The Exhibition






















Til tross for at jeg har sett denne filmen flere ti-talls ganger, så får man med en gang lyst til å se den igjen bare ved å bli bittelitt utsatt for noe som er Avatar relatert. Denne utstillingen viste stort sett hvordan filmen ble laget, spesielle gjenstander brukt i filmen og lignende, og filmer som viste selve filmen på settet hvordan det EGENTLIG ser ut uten disse fantastiske datagrafikken på :) utrolig awesome!

Så favoritten min:
Can’t Look Away: The Lure of Horror Film



Critters <3


Skapningene som var med på å skape min store horrorfilm interesse som 8-åring <3 
*smile* Critters ftw <3


Edward Scissorhands :D lykkelige meg!









Ah <3 
Dette var en skikkelig fin godbit for min del, siden jeg ble litt skuffet på Universal Studios siden det ikke var like mye stuff som jeg trodde... Happy me!^^

Så etter en fantastisk tur på EMP Museum dro vi på en fantastisk Koreansk restaurant som hadde tidenes nydeligste mat, omfg... så når vi blir *rike* igjen må vi nesten prøve å dra til Korea også^^ håhå!

Etter tidenes nydeligste middag så dro vi til Microsoft Visitor Center.


Der fikk vi sjekket ut det nyeste av de nyeste duppeditter og masse andre kule data relaterte ting^^
Også fikk vi handlet litt :D woho!

Så etter en lang dag med masse awesome stuff, så hadde jeg klart å skaffe meg noen skatter <3


Heldige meg fant to bøker^^ 
Monsters in the movies - 100 years of cinematic nightmares <3 er en skatt!



Og Universal Studios Monsters<3
My baby<3



Dette var en skikkelig bonus siden jeg ble skuffa på universal studios - og her fant jeg en butikk på EMP som var stappa full av geek stuff, film stuff og skrekk stuff! Greia var at jeg fant disse to bøkene og klarte ikke å bestemme meg for hvilken.... så vet du hva?
JEG KJØPTE BEGGE JEG :D
mohahahah!

Så på Microsoft kjøpte jeg denne koppen siden skjortene der ikke var helt min greie.


Syntes denne var passende^^ hihi!

_______________

I morgen skal vi på Boeing og The Museum of Flight Aviation History, Airplane and Spacecraft^^ Det tror jeg blir veldig kult for gutta, men det blir sikkert litt spennende for meg også, selv om jeg ikke er flygira^^

Nuh skal vi chille litt, med tv, StarCraft og forhåpentligvis litt mat om litt...^^

Woho!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar