tirsdag 3. juli 2012

Første dag i USA



Da var vi i USA! 

Kjempe flott her og vi ble selvfølgelig godt mottat av V sin familie *smile*
Reisen var LANG! Og vi startet å kjøre fra leiligheten vår i 10 tiden, kjørte til Ler og leverte pusene våre.... noe som for matmor var ubehagelig x) haha, men de blir nok godt tatt vare på av de på Kos. Så dro vi rett til faren til V for å hive over bagasjen til hans bil og kjøre mot Værnes.  Først tok vi fly til Island hvor vi bare skiftet fly, veldig liten flyplass på Reykjavik men vi var ikke der lenge før vi heiv oss på flyet til Seattle! 


Flyet som vi tok fra Island til USA var ganske nice..
Jeg så til å med Braveheart og Avatar på veien^^ det var også ganske nice!


Braveheart kunne mistolkes som Avatar på enkelte vinkler...lol

x antall timer senere - pluss en litt mindre opplagt Ida med migrene så var vi framme i Seattle hvor vi kjappet oss med å hente bagasje og sjekke inn og finne neste fly... 
og jeg fikk fisket opp medisiner fra bagasjen min sånn at jeg ikke kom fram til Walla Walla i zombie tilstand. Så tok vi et mindre fly fram til Walla Walla - Milton Freewater.

Var litt seiersfølelse å komme fram til vår endelige destinasjon og det var ofc herlig å møte igjen familien til V^^ De er så superkoselige mennesker, jordnære og bare kjempe flotte mennesker å kjenne! Så etter en mindre kjøretur kom vi hjem til dem - hjemmet deres er faktisk som et slott... størrelsen på dette huset får leiligheten vår til å se ut som et hundehus..


 Kjempe flott og skikkelig langt ute på landet men samtidig ikke korte avstanden fra byen Walla Walla. Jeg kunne lett ha bodd her selv, masse dyr og planter og mat som vokser på alle kanter.

Dette er velkommen plakaten på døren da vi kom *smile*

Da vi endelig kom fram så satt vi og pratet litt før vi endelig gikk til sengs... Jeg og V var ekstremt slitne etter turen, for vi hadde vært oppe og styret siden syv, da vi gikk å la oss var klokken 04.30 om natten Norsk tid... Ikke rart vi var helt utkjørte. 
Vi sov i ca 11 timer den natten^^ det var deilig og vi bor i reneste luksusen her *smile*
Dette hjemmet er kjempe flott, med to voffeloffer som er Schæfere, høns i en liten gård i hagen og to kyr som står å nommer gress i sin egen lille krok på eiendommen.


Første skikkelige dagen her i USA - Milton Freewater - 11 timer etter vi kom fram så startet vi med ekte amerikanske blåbærpannekaker - noe som var SKIKKELIG nommenom! Det var rågodt, hadde alle de typiske amerikanske tilbehøret. Kjempe godt var det. Så litt senere så dro vi ut på en aldri så liten Tour i byen. Det er en skikkelig fin by, med alle slags variasjoner av hus etter hvor stor lommeboka til folk er og det er bare skikkelig amerikansk - Noe som er skikkelig morsomt siden vi har sett Amerika på tv'en siden vi var bittesmå og det er kjempe kult og merkelig - merkelig fordi nå er vi faktisk her og jeg tror ikke det har synket inn helt enda. O.o




Mange pene hus her! og som det er de aller fleste plasser så var det også enkelte gater som ikke var like flotte og større sjanse for å havne på Cops....

Vi dro til byen hvor vi spiste is på Patisserie - kjempe god is, omg.. 



Til å med is spesielle meg kunne spise.
 Så der satt vi en stund og koset oss skikkelig^^


Så dro vi til Pioneer Park, kjempe flott park. Her hadde de masse fugler i egne bur og kjempe flott dyreliv. Var veldig mye å se der og hele plassen var kjempe flott.


Så vi for å trasket rundt der en stund og tok masse bilder og bare nøyt været. Været var kjempe herlig i dag, Lisa sa faktisk at temperaturen var ganske lav i dag i forhold til ellers og at iløpet av uken vil den øke...vi er jo ikke her da, men det var skikkelig fint her i dag, og hvertfall i Parken.


Koselig dag i parken hvertfall^^ 

Så var det selvfølgelig plenti av ender, vi ble forfulgt av dem siden de var i et uendelig håp om at vi hadde med brød... det hadde vi dessverre ikke, men kjempe fine å se på^^ 


The duck invasion!!!

Så var det også fult av ekorn der og de var supersosiale, for å spratt rundt oss og ville så gjerne ha noe godt å nomme på, men det hadde vi ikke til de heller stakkars.






Og den lille jævelen her kom helt bort til meg i lykke fordi han trodde jeg hadde mat i handa... det hadde jeg ikke så han beit meg i fingeren..!  Men det var verd det da, for den lille skapningen var så nusselig og holdt til å med fingern min med de to små hendene sine^^ ååh.


Neste gang skal jeg hvertfall ha med meg mat til de, så jeg slipper å bli bitt flere ganger.

Etter turen i Parken dro vi til selveste Walmart!!
Noe som var ganske kult for oss tre nordmenn som har sett Walmart så mye på tv, var litt som Coop obs hjemme, bare mye større... Everything is bigger in America...
Der plukket vi opp bare noen småting vi ikke gadd å pakke med oss siden det var så enkelt å skaffe her... men! jeg fant kjærleiken!


Denne herlige boksen med 50 dvd filmer av klassisk skrekkfilmer til 17 dollar!!!
Hallelujah!

Men så forteller V at dette kan jeg ikke se hjemme på vanlig Dvd spiller :(
Skuffa! og jeg har heller ikke sluttet å tenke på denne pakken heller.... så jeg vurderer å kjøpe den og gjøre noe lurt noe.. eller høre med min lure bror der hjemme om han har noe lurt vi kan gjøre.
Dette er på en måte drømmepakken for meg! åh <3

____________________

Så når vi da vente snuten hjemover til Lisa sitt hjem så var det tid for middag, og vi var veldig sultne! håhå! Til middag dukket det opp både mormor, farfar, nevø med samboer og en kjempe søt voffeloff som var kjempe svær men veldig snill. Middagen var helt fantastisk, Lisa og moren hennes lager så god mat at hadde vi skulle vært under deres matlaging de neste tre ukene hadde vi nok måttet hatt dobbelt med seter hjemover. Masse god mat, og kjempe koselige mennesker *smile*

Så dagen har vært kjempe suksess og innholdsrik, med flere nye mennesker å hilse på og bli kjent med - og sinnssyk godt mat. Så i morgen skal vi sette turen mot Salt Lake City, om vi blir å kjøre helt dit samme dag er jeg ikke sikker på, men det blir mye kjøring, men det går bra - endelig kommer disse bilferiene landet rundt som liten til kjempe god nytte :) for dette er jeg vant til^^ hehe. Leiebilen vi har er en Dodge minivan som V og faren hans blir å bytte å kjøre på...


Ganske så pen bil, så x antall timer i denne skal ikke være noe problem.

Nå skal vi til å legge oss siden vi skal opp tidlig i morgen for å komme oss tidligst mulig avgårde. 
Men sålangt har USA vært fantastisk, og jeg tror mine to med-reisende føler det samme. 


Voffeloff og søte lille Lilly^^ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar