lørdag 7. juli 2012

Grand Canyon


Nå sitter jeg på Lake Powell Days inn & suites. Vært en lang dag i bil i dag også selv om det egentlig ikke var planlagt - men det har vært verd det. 



Vi startet dagen med Zion National Park -
 hvor vi tok en såkalt "Shuttle-bus" oppgjennom denne utrolige dalen. 


Man følte seg virkelig liten når man sto i denne dalen med disse klippene rundt seg. Langs turen gjennom dalen så var det både frodig dyreliv og en bekk som gikk gjennom - og dalen har ikke bare spesielle dyr som trives der men også ganske spesielt planteliv. Det var kjempe vakkert, og for de som var veldig spreke var det enorme turstier som kunne ta deg helt oppe til toppen av fjellet - eller til en gjemt badeplass som minner om et paradis. Vi var ikke spesielt spreke i dag tho... så vi tok shuttle bussen gjennom hele banen dens og tok en liten runde på sistestoppen også tilbake igjen. 



Masse søte dyr i Zion Park^^


Lilly & Vidar, ganske søte de også^^

Så fant vi ut at det var dags for mat.Så vi ble anbefalt Whip Tale Grill... nyyyydelig mat der.




 Det er det som er så morsomt med å reise, man får både se og smake så mye nytt, og det er digg^^ Etter lunsjen så dro vi videre på veien. 

Og som en aldri så liten overraskelse fikk vi se Buffalo! De var svære og veldig sosiale der de sto på veien og lot folk ta masse bilder av dem og de hadde masse søte beibiser som tasset rundt på gresset. 




ååååh <3 Så det var morsomt å se :D

Men så begynte vi å nærme oss dagens store mål; Selveste Gran Canyon! Vi har sett den på tv, sett den på nett, sett den i magasiner og overalt så lenge jeg kan huske - men å faktisk stå der og se det med egne øyner var noe for seg selv. Man på en måte tror det ikke at det går ann at dette finnes engang på den lille jorda vår. For det er virkelig et syn, og det er så enormt at man han vansker med å tro at det man ser er ekte. Som Jack sa; Er nesten som å være på Mars... Og den tanken har streifet meg flere ganger mens vi har kjørt gjennom dette røde landskapet med enorme fjell og endeløse enger.















Grand Canyon tok virkelig pusten fra oss... og vi skal dra på enda en kant av Grand Canyon i morgen ^^ det blir like knall det også!

Så etter en liten stopp for middag så fortsatte vi videre fra Grand Canyon og til Lake Powell Days inn & suites. Stort rom nå også, og jeg og Vidar har fått hver vår dobbelseng, håhåhåhå!! Så i kveld kan jeg ligge på langs hvis jeg vil^^ Så lever ganske luksus akkurat nå føler jeg^^ 
Fikk også kjøpt litt suvirnirer og gaver i dag :D Så nå gleder jeg meg nesten til å komme hjem og vise fram skatter til venner og familiemedlemmer som jeg savner, hihi *smile* Er ganske så fornøyd med det jeg har fått tak i^^ 


hihi, de er så søte de to^^

Har nå snart lest ut bok en i Millenium serien - Stieg Larsson sine bøker that is, og jeg er hekta. Prøver å ignorere filmene så mye som mulig men når man setter opp boken og filmen opp mot hverandre kunne det like godt vært forskjellige historier, siden enkelte detaljer er helt endret og en del av historien i seg selv går helt andre veier. Og jeg liker ofc boken bedre - den er mer ekstrem og ekte enn filmen, og det liker jeg :D Så det er planen for i kveld - CNBC på tv'en med American Greed, sixpack med Corona som jeg bare betalte 14 Dollar for ( OMG, billig!!!) og Siste kapitlene av The girl with the dragon tattoo^^ ah, ferie <3

Er ikke heeelt sikker på hvordan morgendagen blir, det er liksom Lisa som er dronningen med alle planer for denne road trip'en vår og har en svææær perm med alle papirer for turen vår i, men vet i hvertfall at vi skal se mer av Grand Canyon^^ DET blir awesome hvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar